loading...
داغ ترين پاتوق سرگرمي در ايــران
saeed بازدید : 121 جمعه 24 شهریور 1391 نظرات (0)


نگاهی دقیق تر به آیفون 5 : چه تصوری از آن داشته باشیم ؟

 

*برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید !

 

دیشب در کنفرانس اپل ، آیفون ۵ معرفی شد . در این پست بعضی از آنان رو بررسی میکنیم :

 

 

1. طراحی بدنه

 

نگاهی دقیق تر به آیفون 5 : چه تصوری از آن داشته باشیم ؟

این آیفون از جنس آلومینیوم است و دیگر شکل و شمایل آیفون های پیشین را ندارد . چون در پشت آن حالت ۲ تکه ای با ۲ رنگ متفاوت و جود دارد که رنگ دوم خاکستری رنگ است. و اینکه تعداد میکروفون های موجود در این آیفون ۳ عدد است یعنی یک عدد بیشتر از مدل های قبلی و این میکروفون در کنار لنز دوربین وجود دارد . این آیفون ۱۸% لاغر تر ، ۲۰% سبگ تر و دارای ۱۲% صدای کمتری سبت به برادر بزرگتر خود ، آیفون ۴s هست که این ارقام این آیفون را به لاغرترین و سبک ترین موبایل هوشمند دنیا تبدیل میکند !

این آیفون دارای سنگینی ۱۱۲ گرم ، قطر ۷٫۶ میلیمتر و صدای ۳٫۳ اینچ مکعب دارد که عالی است !

 

2. صفحه نمایش بزرگتر ۴ اینچی با صفخه نمایش رتینا

 

 

نگاهی دقیق تر به آیفون 5 : چه تصوری از آن داشته باشیم ؟

 

 

مثل همه آیفون های گذشته به جز آیفون شماره ۱ ، صفحه نمایش شفاف آیفون  بیشترین در صدر از جلوی آیفون ها را در بر میگیرند . که به همین دلیل مثل همه تلفن های هوشمند ، صفحه نمایش یکی از مهمترین بخش های موبایل  حساب میشود و برای همین بزرگ شدن صفحه به ۴ اینچ و همینطور شفافیتی حتی بیشتر از کیفیت رتینای بی سابقه آیفون ۴ و ۴S میتواند مهمترین عامل برتری آیفون ۵ نسبت به برادران بزرگتر خود باشد . تراکم پیکسلی صفحه نمایش این آیفون جدید ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ هست که نسبت به اندازه صفحه نمایش اش تراکم بسیار بالایی است .

۳٫ متصل کننده ای کوچک تر ، راحت تر و سریع تر

 

 

نگاهی دقیق تر به آیفون 5 : چه تصوری از آن داشته باشیم ؟

 

 

با جدیدتر شدن روز به روز تکنولوژی و با قوی تر شدن ارتباطات مانند ۴G که یکی از ویژگی های آیفون جدید خواهد بود اپل نیاز به تکنولوژی قوی تری برای انتقال فایل ها و شارژ کردن آیفون خود نیاز داشت که با استفاده از این تکنولوژی توانسته اندازه سر کابل ها که داخل آیفون میرود را کوچکتر و با آن کمی به کم حجم بودن سوراخ های آیفون جدید هم کمک کند و این کابل ها lighting ( نور ) نام دارد که میتوان گفت این کابل ها برادر دوقولی کابل های thunderbolt در مک است و سرعتی همانند شرعت شگفت انگیز آن را دارد .

 

4 . پر سرعت ترین شبکه اینترنتی جهان ، نسل چهارم یا ۴G LTE

 

 

نگاهی دقیق تر به آیفون 5 : چه تصوری از آن داشته باشیم ؟

 

ما شاهد یک تاریخچه ی بسیار واضح از تکنولوژی یکپارچه سازی اپل از عرضه ی آیپد در بهار و تکرار پاییز و زمستان آیفون در چند سال گذشته بوده ایم. سال قبل شامل پردازنده ی ۵۱۲ ،A5 حافظه ی RAM و ۶۴GB حافظه ی داخلی بود. به نظر می رسد که سال جاری سال ارتباطات نسل چهارم یا همان ۴G LTE است. این بار هم اپل در کفرانس خود اعلام کرد که این تکنولوژی را به آیفون ۵ اضافه کرده و چیپ آن را هم با چیپ  CDMA یکی کرده و همین هم به نازک تر شدن آیفون ۵ کمک میکند .

 

5.  دارای بهترین سیستم عامل تلفن های همراه ، iOS 6

 

 

نگاهی دقیق تر به آیفون 5 : چه تصوری از آن داشته باشیم ؟

 

ما با آی او اس ۶ ، چند ماه پیش آشنا شدیم ولی برای بعضی ها امکانات ای او اس ۶ ، کمتر از امکانات ای او اس ۵ در سال پیش بود اما با کنفرانس دیشب معلوم شد که این ورژن از iOS همراه با آیفون ۵ دارای خیلی امکانات بیشتری هم هست مانند ۵ تایی شدن تعداد ستون های افقی اسپرینگ برد و یا گرفتن تصاویر پانوراما و ….

 

6. پردازنده و گرافیکی ۲ برابر گذشته

 

 

http://www.pcwar.com/wp-content/uploads/2012/09/apple-a6-processor-icon.jpg

 

 

اپل دیشت با معرفی پردازنده A6 اعلام کرد که این پردازنده ۲ برابر پردازنده قبلی  قدرت پردازش  دارد و همینطور گرافیکی ۲ برابر قوی تر که با استفاده از این امکانات میتوان بازی های کنسولی را هم روی آن اجرا کرد ! و در کمال تعجب باید بگم که پردازنده جدید حتی کوچک تر هم شده است و با وجود این همه کوچک کردن ، کارشناسان اپل توانستند که مصرف باتری و تامین قدرت را نه تنها که ثابت نگه دارند ، بلکه بهتر هم بکنند که آیفون جدید میتواند ۸ ساعت مرور در اینترنت با ۴G ، حدود ۸ ساعت مکالمه و ۱۰ ساعت نگاه کردن فیلم را تحمل کند .

( فقط جای تعجب اینه که با این همه قدرت چرا این پردازنده ۴ هسته ای نیست و اپل هیچ چیزی اعلام نکرده ! مثل اینه اپل کلا با پردازنده های ۴ هسته ای بده ، هر چند این پردازنده قدرست یک چهار هسته ای را دارد ! )

 

7. قیمت ها ، مدل ها و رنگ های سابق فقط با کمی تغییر رنگ در پشت

 

1. رنگ سفید و نقره ای                                                                       ۲٫ رنگ سیاه و خاکستری

 

 

اپل همیشه در قیمت گذاری و رنگ بندی یک از محافظ کار ترین برند های جهان است . در سال ۲۰۰۷ اولین آیفون که وارد بازار شد ، فقط سیاه رنگ بود و رنگ سفیدی نداشت و از جنس آلومینیوم بود . ولی سال بعد با ورود آیفون ۳G رنگ سفید هم به آیفون ها اضافه شد . ( هر چند فقط از آیفون ۴ به بعد آیفون های رنگ سفید زیباتر و حتی زیباتر از سیاه هایشان شدند و فروش سفید ها از سیاه ها بیشتر شد.. )

 

بعضی ها میگویند که اپل باید آیفون را مثل آیپاد های نانو و شافل به چند رنگ مختلف ارائه دهد ولی من به شخصه فکر میکنم اگر اپل اینکار را بکند از عظمت آیفونش میکاهد و آن را شبیه به موبایل کودکان میکند . و باید بدانید که موبایل های دیگر مثل گلکسی اس ۳ و سونی اکسپریا اس و گوشی های اچ تی سی اکثرا بیش از ۲ رنگ سیاه ، سفید یا نقره ای ندارند .  من فکر میکنم که اپل هم فکر من را میکند و برای همین کار خود را به  سازندگان کیس و جلد میسپارد تا ماند عکس بالا با ساختن جلد های کاملا شبیه به هود بدنه ی آیفون ، آن را برای صاحبانشان به رنگ های مختلفی تبدیل کند .

 

قیمت آیفون های جدید:

 

 

 

 

البته قیمت آنلاک ها بیشتر از این حرف هاست .

( معلومه که فقط در ایران ماست که قیمت آیفون سفید از سیاه گرون تره ! )

 

 

8. دوربینی حتی بهتر از دوربین عالی قبلی

 

 

اپل دوربین آیفون جدید خود را امسال از لحاظ مگاپیکسل افزایش نداد و فقط آن را از قسمت های جزیی قوی تر کرد مثلا : اضافه شدن امکان گرفتن تتصاویر پانوراما و یا ۴۴% سرعت گرفتن عکس بیشتر و همین طور بهتر شدن کیفیت عکس برداری و بهتر شدن رنگ ها و جلوگیری از تابش نور خورشید . که میتوان گفت از این قسمت اتفاق خاصی نیوفتاده ولی باز هم تغییراتی کرده است .
۹٫ هدفون های جدید و سازگار با گوش همه

 


اپل دیشب هدفون های جدیدش برای آیفون ۵ و آیپاد تاچ ۵ معرفی کرد که به گفت خود ۳ سال بر روی ساخت این هدفون ها تلاش کرده است . این هدفون ها به خاطر حالت بیضی مانند خود قادر به جاگیری در گوش تمام مردم با وجود تفاوت قسمت جلوی گوش انسان ها باهم هستند و میتوانند به راحتی در آنها جای گرفته و محکم شوند .

 

برچسب ها ویزگی های آیفون 5 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام یک از مطلب زیر را برای ای بلاگ ماسب تر میدانید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 1,017
  • بازدید سال : 4,129
  • بازدید کلی : 41,632